הבלוג שלי

...My Blog

מה הקשר בין מצב רגשי ותודעתי לקבלת החלטות

אחרי שפרסנו אפשרויות, הגדרנו קריטריונים חשובים וראינו מה הכי נכון לנו ועל מה אפשר לוותר, נשאר לנו – לבחור.

קבלת החלטה היא סוג של הימור. אנשים מתקשים לקבל החלטות מהסיבה הפשוטה שהם מפחדים לטעות. הפחד מלקבל החלטה שגויה, הוא לגמרי אנושי ועם זאת, מגביל אותנו לא מעט.

הסיכון שהבחירה שלנו לא תהיה הבחירה האידיאלית קיים וזהו סיכון שצריך להבין ולקבל.

במקום לשאול את עצמנו "מה יקרה אם..", נחליט לבחור וללכת נחושים עם הבחירה שלנו.

ההבנה שאנחנו מקבלים את ההחלטה הכי טובה עבורנו באותו הרגע, תעזור לנו להתמודד עם תהליך קבלת החלטות.

ייתכן שבדיעבד נגלה שההחלטה שלנו הייתה שגויה, אך באותו הרגע, חשבנו כנראה שזאת ההחלטה הכי טובה. כאן נכנסת לתמונה ההלקאה העצמית.

למה בחרנו לא נכון? איזה טעות עשינו? ועוד…

הקושי הוא לשנות את הביקורת האישית ואת האצבע המאשימה שאנחנו מפנים כלפי עצמנו ובמקום זה לשאול: "מה השיעור כאן? מה ניתן ללמוד מזה?" אין כאן התעלמות מקושי, אלא הבנה והתייחסות בגישה אחרת.

חשוב להבין שהעבודה העצמית לא נגמרת, זו עבודה יומיומית ובמשרה מלאה.

הבשורה הטובה היא שניתן לאמן את התודעה שלנו לקבל גם סיטואציות שלא בהכרח עולות בקנה אחד עם הרצונות שלנו. זה מתחיל בבחינת סיטואציות באופן שונה מהנטייה הטבעית שלנו ושפיטה לכף זכות את עצמנו ואת הסובבים אותנו. יש לנו אפשרות ליצור לעצמנו מציאות נעימה ובריאה יותר, כי המחשבה אכן יוצרת מציאות. כאשר מאלצים את המוח לזכור ולהשתמש במילים ובביטויים חיובים באופן קבוע, המילים האלו תהיינה זמינות ופעילות במוח שלכם. כאשר תשתמשו במילים מעצימות כמו: מעולה, נפלא, פשוט מדהים ומרגש, אתם תחושו התרגשות.

הרעיון הוא להסיט את הקשב שלכם מדברים שליליים (כמו: נגמר החלב) לדברים חיוביים (אני אכין לי כוס תה). 

אנשים בעלי יכולת חשיבה חיובית משדרים לעולם מסר שהעולם אוהב לקבל. הם חיים באופן מסופק ומלא, יכולים להוציא את המיטב ממצבים ומושכים סביבם אנשים והזדמנויות רבות. 

ואיך מצב הרגשי נתון יבוא לידי ביטוי בקבלת החלטות בעסק שלנו? 

האם אנחנו לוקחים החלטות שגויות בגלל הצפה רגשית?

במהלך חיי היום יום של עסק , אנו נדרשים לקבל החלטות, מעולם אף אחד לא לימד אותנו איך נכון לקבל החלטות בעסק.

השאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא: מה הדבר הטוב שיכול לצאת לי מזה? ומכאן לכוון את הפוקוס שלנו ולחפש את מה שכן, את הדברים החיוביים.
כאנשי עסקים האחראים לעסק שלהם,  תובילו באנרגיה של “מה כן” – תפעילו את תופעת הדהוד כי מה אתם מהדהדים חוזר אליכם וכך תתנהג המציאות שלכם.

האם בכלל קיימת דרך נכונה לקבל החלטות בעסק? 

אם נצא מנקודת הנחה שאנו בוחרים את ההחלטה הכי נכונה לנו ברגע נתון, אז התשובה היא כן. לא צריך להתחרט על החלטות העבר, או לפחד מלקחת אחריות ולהטיל ספק ביכולת שלנו לקבל החלטות. בני אדם מתחרטים על דברים שלא עשו יותר מאשר על דברים שעשו לא נכון.

בגדול יכולת קבלת החלטות היא תכונה חשובה לכל בעל עסק, יזם ומנהיג. עסקים מצליחים הם אלה שחושבים ופועלים מהר. הרעיון הוא לבטוח בעצמנו בעת קבלת ההחלטה.

כי אם צריך להתייעץ על כל שאלה עם אנשים, זה מבטיח שתפעלו לאט יותר ולכן מבטיח פחות תוצאות . בעסק צריך לפעול מהר כל הזמן: להתבונן, לאסוף נתונים, להחליט ולפעול . כל פעם שאנו לא מחליטים אנו נותנים לאחרים להחליט עבורנו .

אהבתם? שתפו.

אולי גם אלו יעניינו אותך...

תודעת העושר בעסקים

קורס של 4 מפגשים שיפתחו לך תודעה עסקית ממגנטת שתגרום לך להגדיל את ההשפעה שלך ולהגיע ליותר אנשים בקלות, הנאה ושמחה

מדריך במתנה!

קורס חינמי לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי.

סט מדיטציות...

קורס חינמי לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי.

מדע ההתעשרות!

קורס חינמי לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי.

דילוג לתוכן