הבלוג שלי

...My Blog

מעברים בין מצבים רגשיים ומי הוא האדם המאושר

אומרים שבין אהבה לשנאה מפריד קו דק

כל החיים שלנו בנויים ממעברים בין עצב לשמחה. אנחנו יכולים לעבור בקלות ממצב רגשי אחד למצב רגשי אחר. מה שחשוב זו האמונה הפנימית שבסופו של דבר הכל יסתדר. שמחה אמיתית נובעת בראש וראשונה מבפנים ואינה קשורה לשום דבר חומרי שיש לנו. החומר בוודאי מוסיף המון לאושר שלנו אך לעולם אינו עומד בפני עצמו.

שמחה אמיתית נובעת מהעובדה שלא משנה עם מה נאלץ להתמודד, בסופו של דבר אנחנו נהיה בסדר. בנוסף, שמחה אמיתית זה להבין שהחיים בנויים מהמון רגעי שמחה כשלצידם לא מעט ימי תסכול או קושי.

מהו אושר?

מרבית האנשים יתקשו לתת הגדרה מדויקת לאושר. הם כן יוכלו לתת תשובה של מה גורם להם להיות מאושרים: מילה חמה או נשיקה מהילד, סידרה טובה בנטפליקס, נסיעה מתוכננת לחו"ל, ארוחה טובה, ספר טוב, טיול בטבע ועוד… באופן טבעי כל אחד ייתן תשובה אחרת. אושר הוא כמו פלייליסט אישי. אנחנו אנשים שונים ואושר של האחד אינו בהכרח האושר של האחר. יש אנשים שסבל אצלם הוא חלק ממהות החיים, הם התרגלו לסבול ולהרגיש קורבנות, סבל הפך להיות חלק מההוויה הטבעית שלהם והם מאושרים בסבלם. יש אנשים שאושר בשבילם הוא להתנדב ולתרום ויש אחרים שאוהבים לטפל. הם נהנים לטפל במי שקרוב אליהם, זה מסב להם אושר רב.

חיים משמעותיים ומאושרים אפשריים אם נעשה פעולות יומיומיות למען חיזוק מערכות היחסים עם עצמנו ועם אחרים. אדם שמצליח לאתר ולחזק את התכונות החיוביות שלו, להתמיד ולתת להם חותם משלו, בהכרח יעלה את רמת האושר והרווחה הכלכלית שלו. אנשים שחיים בשלום עם עצמם מסוגלים לצאת ממשברים, ולחיות חיים מאושרים.

מתי אנחנו מבינים אושר? רק בהיעדרו 

החוכמה היא להעריך דברים היום, כעת, בכל רגע נתון ולא כשהם נעלמים או נגמרים.

ביום שנבין שכל החיים הם נס, נוכל לחוות אושר אמיתי, כי האושר האמיתי מתחיל בנפש פנימה.

ביום יום שלנו, בדברים הקטנים שאנחנו לא שמים לב אליהם. ביכולת לפרגן ולדעת להנות ממחמאה שאנחנו מקבלים. משיחה טובה עם חבר, מארוחת צהרים ספונטנית עם בן הזוג או מחיבוק אוהב של הילד. נכון שחלק נכבד מהשמחה שלנו מבוסס על תכונות מולדות. (כל אדם עם הגנטיקה שלו) ומנגד יש לנו אפשרות להעצים את האושר באופן יזום על ידי עבודה אנרגטית. האנרגיה שלנו היא זו שתקבע את איכות החיים שלנו.

"האושר הוא החלטה להיות מאושר יהיה אשר יהיה (אנדריאה מורואה)

"לעיתים האושר מגיע דרך דלתות שלא ידעתן כלל שהן פתוחות" (אושו)

תחושה של אושר נגרמת על ידי התגברות על מכשולים ידועים לעבר שאיפה ידועה ורצויה כגון:

פיתוח יכולות בדרגת מיומנות גבוהה, קידום בעבודה, שפע כלכלי אלה שאיפות. אדם מאושר הוא כזה שיש לו שאיפות מוגדרות בכל יום בשבוע גם אם רוחו נשברת, גם אם היוזמה שלו לא צלחה. השאיפות יכולות להיות קטנות או גדולות ולעברן הוא מנסה לכוון את מאמציו. אושרו של האדם לא נובע רק מהשגת שאיפותיו, אלא בעיקר מהתגברות על מכשולים בדרך לאותן שאיפות. 

ובמילים אחרות, אף אדם לא יחוש מאושר ללא שאיפה ואף אדם לא יכול להיות מאושר בלי אמונה אישית ביכולותיו לממש את אותה שאיפה. כשיש לך שאפתנות ואמונה אישית ביכולותיך אתה תהיה מאושר ומשם הדרך להצלחה העסקית סלולה בפנייך.

אהבתם? שתפו.

אולי גם אלו יעניינו אותך...

תודעת העושר בעסקים

קורס של 4 מפגשים שיפתחו לך תודעה עסקית ממגנטת שתגרום לך להגדיל את ההשפעה שלך ולהגיע ליותר אנשים בקלות, הנאה ושמחה

מדריך במתנה!

קורס חינמי לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי.

סט מדיטציות...

קורס חינמי לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי.

מדע ההתעשרות!

קורס חינמי לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי.

דילוג לתוכן